Uiteraard is het erg gemakkelijk om snel wat teksten bij elkaar te graaien en deze in te zetten, bij het plaatsen van een artikel. Even een link eraan toevoegen en “klaar is kees”… zou je misschien denken. De praktijk is echter anders.
Plaats alleen artikelen van hoge kwaliteit!
Om zinvol artikelmarketing te bedrijven is het noodzakelijk om uw artikelen van interessante content te voorzien, zodat dit werkelijk iets toevoegt voor “de lezer”.
Neem werkelijk de tijd bij het schijven van ieder artikel welke u publiceert.
Hier volgen een aantal tips voor het maken van goede artikelen:
-
Voorzie uw artikelen van waardevolle inhoud.
-
Gebruik uitsluitend uniek geschreven teksten – geen gekopieerde teksten gebruiken.
-
Beantwoord eventueel vragen zoals “wie wat of waar”.
-
Schrijf uw artikel bij voorkeur in derde persoon. Probeer woorden zoals “ik en wij” zoveel mogelijk te vermijden.
-
Laat belangrijke zoekwoorden een paar keer voorkomen in de tekst van het artikel, zonder dat dit spammy wordt.
-
Maak het artikel niet te kort (liever lang).
-
Verdeel het artikel in alinea’s zodat de tekst prettig leesbaar is.
-
Gebruik headers (H1, H2, H3).
-
Maak uw artikel niet te reclame-achtig.
-
Neem niet alleen een link op naar uw eigen website, maar plaats ook links naar gezaghebbende sites in uw branche (ANWB, Wikipedia etc.).
De titel van het artikel is belangrijk
Een juiste titel is erg belangrijk voor de vindbaarheid in Google. Een pagina titel is tevens het eerste wat een bezoeker ziet in de zoekresultaten. Een titel is niet alleen belangrijk voor uw SEO. De titel is ook nog eens een belangrijke kwaliteitsfactor voor uw website waardoor bezoekers mogelijk eerder klikken op uw vertoning in Google. Het is dus van belang om een pakkende titel te gebruiken voor uw artikel.
Zie een voorbeeld vertoning:
Deel uw geplaatste artikel eventueel via uw social media kanalen. Lees meer hierover…