Na de periode van de Covid-19 pandemie blijven we nog steeds in de 1,5 meter samenleving en wordt geadviseerd om drukke plaatsen te vermijden. Winkels kunnen drukken plekken zijn en het is dan ook niet vreemd dat veel mensen vaker online bestellen dan voor de pandemie. Daarom is het nog steeds een goed moment om Augmented Reality te omarmen, ook dus voor jouw e-commerce.

Waarom Augmented Reality verwerken in je e-commerce?

Consumenten laten nog steeds niet zo vaak als voor de pandemie hun gezicht in winkelstraten zien. De online verkopen via webwinkels blijven sky high en daarop inspelen levert alleen maar voordelen op. Met de ontwikkelingen van de technologie is Augmented Reality trendy en kun je meer klanten aan je binden door online een goede webshop neer te zetten. Het aanbieden van alternatieven is namelijk de uitkomst om de winkelende klant niet in de fysieke winkel te zien maar alsnog online aan je te binden. Kort gezegd kun je met AR een klant laten ervaren hoe het is om een TV, lippenstift, een bank of zelfs een bril te testen zonder dat hij naar de winkel hoeft.

Hoe verwerk je AR in je e-commerce?

Afhankelijk van jouw publiek, de al bestaande klanten en jouw verkoopdoelen kun je verschillende methoden van Augmented Reality toepassen in jouw e-commerce. De nieuwigheid van de technologie is ook direct the selling point. Want een klant vindt het vaak superleuk maar ook makkelijk om thuis die ene mooie bril te kunnen passen en behoed te worden voor een eventuele miskoop.
Kies voor de Augmented Reality mogelijkheden in de browser

Als je de stap voor potentiële kopers klein wil maken en je bent een kleine tot middelgrote onderneming dan kun je overwegen om de AR ervaring in de browser te implementeren. Op die manier kunnen je potentiële kopers op jouw website in hun browser de mogelijkheden bekijken en uittesten. Dit heeft als voordeel dat er niet een aparte app hoeft te worden gedownload wat de drempel hoger kan maken. Ben je een middelgroot tot groot bedrijf waarbij veel klanten al gebruik maken van een app, dan kun je het natuurlijk verwerken in je applicatie zelf.

Probeer in elk geval ervoor te zorgen dat de drempel voor de klanten om de AR te gebruiken laag blijft. Niet alle klanten weten namelijk nog wat deze nieuwe technologie voor mogelijkheden met zich mee brengt en zij zullen minder snel moeite doen om de voordelen uit te zoeken. Als je de voordelen dan met één klik kan uittesten zonder dat je een extra app bijvoorbeeld hoeft te downloaden, maakt dat het gebruik makkelijker en uiteindelijk verhoogd het ook sneller de klantenbinding in je e-commerce omgeving.

Gebruik AR ook op je social mediakanalen

Eigenlijk kun je Augmented Reality ook gebruiken op je social mediakanalen. Voorheen was het al eenvoudig om gezichten met AR te bewerken in bijvoorbeeld de app Snapchat, maar tegenwoordig zijn er veel meer mogelijkheden zoals het verwerken van fysieke objecten in de woonkamer terwijl je die televisie uitprobeert.