Ben je de mogelijkheden aan het verkennen om een advertorial te plaatsen in een lokale of regionale krant? Dan is het uiteraard van groot belang om eerst te weten wat een advertorial precies inhoudt en de voordelen die het plaatsen van een advertorial kan bieden. Hieronder meer informatie daarover en de voordelen van een advertorial.
Wat is een advertorial?
Voor je begint is het belangrijk om jezelf af te vragen; wat is een advertorial? Een advertorial is een soort reclame of advertentie die verpakt is in een redactioneel item. Zo krijgt de lezer ook daadwerkelijk interessante informatie voorgeschoteld, maar is er tussen de regels door te lezen dat een bedrijf, dienst of product wordt ‘aangeprezen’. Het is eigenlijk een verkapte advertentie, verpakt in een redactioneel, informatie artikel. De voordelen van een advertorial zijn:
Invloed op de tekstuele inhoud
Je kunt bij het plaatsen of op laten maken van een advertorial volledig zelf bepalen en sturen wat voor informatie je erin wilt hebben, zodat je ook de boodschap erachter kunt bepalen. Wil jij een nieuwe doelgroep aanboren of de naamsbekendheid vergroten? Pas de boodschap achter je advertorial hier dan op aan.
Offline als online marketingtool
Een advertorial kan zowel offline als online gebruikt worden om in te zetten als marketingtool. Je kunt een advertorial laten plaatsen in een lokale/regionale krant, een tijdschrift of een vakblad, maar ook op websites of forums met de link van je bedrijf erin vermeld. Zo kun je een advertorial gebruiken als offline en online marketingtool.
Overtuigen van (potentiële) klanten
Door een advertorial te plaatsen, kun je je nieuwe doelgroepen of bestaande doelgroepen tussen de regels door overtuigen om voor jouw product, dienst of bedrijf te kiezen. Je schotelt de lezer interessante en informatieve informatie voor met het doel om jouw bedrijf in the picture te zetten en je lezers te overtuigen om voor een product of dienst van jouw bedrijf te kiezen.
Bekijk in de buurt de mogelijkheden voor advertorials in lokale/regionale media of via online kanalen, zodat je daarna de inhoud van je advertorial af kan stemmen op de doelgroep(en) die je wilt bereiken.