Nieuwe klanten werven

Online nieuwe klanten werven

Nieuwe klanten wervenAls ondernemer bent u natuurlijk het liefste bezig met uw core-business. U ontkomt er echter niet aan dat er ook klanten geworven moeten worden. Dat kost veel tijd en geld en het houdt u af van wat u het liefste doet: ondernemen. Nieuwe klanten werven kan tegenwoordig echter ook veel makkelijker! Hoewel het MKB achterloopt, is het voor bedrijven als Google, Bol.com en CoolBlue ondenkbaar om ooit nog zonder te kunnen: online marketing. In onze moderne samenleving is het internet niet meer weg te denken. Een groot deel van onze sociale interacties is verplaatst naar media als Facebook en Twitter en we spenderen per dag eindeloos veel tijd online. Niet verassend dus dat online marketing de klassieke marketing aan het verdrijven is. Maar wat is dat nu eigenlijk, online marketing?

De kracht van online marketing

Grofweg bestaat online marketing uit twee gebieden: de online vindbaarheid vergroten en websitebezoekers omzetten in klanten (nieuwe klanten werven). Ik zal beiden kort bespreken. De online vindbaarheid vergroten wordt voornamelijk gedaan door een website beter vindbaar te maken in Google. Hoe hoger je in de resultaten komt, hoe beter je zichtbaar bent en hoe meer bezoekers je website trekt. Een website die op plek 1 staat trekt natuurlijk een stuk meer bezoekers dan een website die pas op pagina 5 aan bod komt. Ook aanwezigheid op de sociale media speelt echter een rol in online vindbaarheid. Als je eenmaal vindbaar bent is het natuurlijk de kunst om uit al die nieuwe bezoekers ook nieuwe klanten te werven.

Maar hoe kun je nieuwe klanten werven met een website? Dat doe je door je website te optimaliseren voor conversies. Conversieoptimalisatie houdt zich bezig met de inrichten van de website: waar moet het contactformulier geplaatst worden zodat zoveel mogelijk mensen hem invullen? En welke kleur moeten de buttons hebben? Wat zetten we in de teksten? Goede online marketeers gaan aan de slag met je website op basis van wetenschappelijk onderzochte psychologische principes en proberen op die manier een zo’n groot mogelijk rendement te behalen.

Bent u enthousiast geworden en wilt u beginnen met online nieuwe klanten werven? Dan raad ik u zeker aan om eens contact op te nemen met een bureau dat hierin gespecialiseerd is. Zelf heb ik een hele goede ervaring met Webstijl. Waar veel bureaus slechts de kennis hebben van 1 van beide facetten van online marketing, kan Webstijl zowel de vindbaarheid vergroten als de website optimaliseren. Zo heb je ‘the best of both worlds’, onder één dak.