Essentie van visitekaartjes

Ook in het ‘digitale tijdperk’ zijn (en blijven) visitekaartjes een belangrijk aspect van een onderneming. Het gaat hierbij om meer dan alleen ‘goed voor de dag komen’. Het visitekaartje is een belangrijk middel om informatie te verstrekken over jouw bedrijf en je positie. Je deelt ‘m uit aan -daar waar van toepassing- nieuwe contacten. Online-ondernemers mogen dan voornamelijk digitaal-actief zijn, toch blijft het kunnen verstrekken van een visitekaartje een belangrijk element binnen het offline contact; klanten komen immers over de vloer, netwerkborrels worden bezocht – zonder visitekaartje lijkt je positie volstrekt ongeloofwaardig.

Waaraan voldoet een goed visitekaartje?

  • Zorg dat het visitekaartje jouw bedrijfslogo draagt. Gebruik niet zomaar een template, maar upload jouw bedrijfslogo.
  • Bezuinig niet op de kwaliteit van karton.
  • Wees kritisch met het hoogglans-effect.
  • Mat karton, voorzien van reliëf, wordt als duurzaam en chiq ervaren.
  • Zowel voor- als achterzijde laten bedrukken – dit geeft de indruk dat er aandacht is besteed aan het kaartje
  • Dubbele visitekaartjes (kies voor liggend, past gemakkelijker in het kaartenbakje van jouw klant) zijn ultra chiq.
  • Natuurlijk staan de volgende punten minimaal vermeld op het kaartje:
  • Naam (Gangbaar is: initialen, (voornaam tussen haakjes) en achternaam. Ter voorbeeld: H.J. (Henk) de Groot.
  • Functie
  • Adresgegevens van het bedrijf
  • Website, telefoonnummer, emailadres, socialmedia adressen
  • Vergeet de bedrijfsslogan niet! Deze kan eventueel op de achterzijde bij het logo

Zelf aan de slag? Ontwerp en bestel je visitekaartjes op Visitekaartjes-maken.eu

 

jojojanneke.nl